G4S zoekt 250 nieuwe medewerkers

G4S is op zoek naar 250 nieuwe medewerkers in verschillende teams en provincies.
Collaborateurs G4S

Naast de meer gebruikelijke functies als bewakingsagent, of alarmoperator, zoekt G4S ook een 50-tal buschauffeurs en 60 brandwachten.

De jobs in de bewakingssector zijn in de loop der jaren sterk geëvolueerd. “Empathische en communicatieve vaardigheden worden steeds belangrijker”, verduidelijkt Stéphane Gilles, HR Director bij G4S Belgium. “We willen ook zoveel mogelijk vrouwen overtuigen te kiezen voor een job in de bewakingssector. Het beeld dat onze jobs vooral voor mannen zouden zijn weggelegd is achterhaald.”

50 buschauffeurs voor Brussels Airport

Eén van de organisaties waarvoor G4S heel wat nieuwe mensen zoekt, is Brussels Airport. Vandaag stelt G4S er reeds 850 à 900 mensen te werk voor de airport terminal security, de airport crew, passenger screening en remote screening. G4S werkt al 7 jaar voor de nationale luchthaven en startte in 2018 een nieuw contract van 6 jaar.
Op Brussels Airport voert G4S niet enkel bewakingstaken uit. Het bedrijf ontzorgt met bijkomende dienstverlening, zoals het begeleiden van de bezoekers in de luchthaven en het ruimen van sneeuw in de winter. Bijkomend zal G4S vanaf 1 maart ook het busvervoer verzorgen, dat de reizigers van de gate naar het vliegtuig brengt.
Hiervoor worden 50 buschauffeurs gezocht. Geïnteresseerden hoeven niet in het bezit te zijn van een rijbewijs D, al is het uiteraard een plus. Er wordt sterk ingezet op interne opleidingen.
Naast buschauffeurs zoekt G4S ook een honderdtal bewakingsagenten voor de luchthaven. Deze nieuwe medewerkers zullen na een grondige opleidingsperiode operationeel ingezet worden tegen het zomerseizoen van 2019.

Grote diversiteit aan jobs, met carrièremogelijkheden

Niet enkel voor Brussels Airport zoekt G4S nieuwe mensen. In heel Vlaanderen worden aanwervingen gepland: voornamelijk in de haven en de industrie, het merendeel in West-Vlaanderen en Antwerpen. In het kader van een nieuw project in Terneuzen zoekt G4S bijvoorbeeld 60 brandwachten. Zij vervullen specifieke taken binnen het kader van veiligheid en welzijn van de mensen in de haven.

In de bedrijfscultuur bij G4S zijn integriteit en teamwork zeer belangrijk. Er wordt uitgekeken naar kandidaten met een passie voor de veiligheidssector. “Iemand met de juiste mindset kan via een juiste begeleiding en opleiding bij G4S carrière maken”, verduidelijkt Gilles. De diversiteit aan jobs werkt dit aanwervingsbeleid in de hand. Mensen kunnen heel gemakkelijk kiezen voor een carrièreswitch bij G4S. “Een overstap maken van alarmoperator naar sales account manager of van bewaking naar planning en vervolgens ICT. Het kan allemaal."

Steeds meer vrouwen kiezen voor een job in de sector

Het aandeel vrouwen bij de aangeworven medewerkers van G4S steeg tussen 2013 en 2017 met 6%. Dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat een job in de veiligheidssector in de loop der jaren flink geëvolueerd is. Empathische en communicatieve vaardigheden worden steeds belangrijker. Maar ook wetgevende verplichtingen versterken de zoektocht naar vrouwelijke medewerkers. Zo mag een vrouw enkel door een vrouw gefouilleerd worden.

Bekijk hier al onze vacatures.